DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Rabu, 19 Ogos 2015

Just Do It? Cara Terbaik Sebelum Bertindak Membuat Keputusan

Assalamualaikum

JUST DO IT! bila sebut je ayat ni pasti teringat brand Nike yang popular tu. Dulu Ayah Najmi suka pakai cap nike hehe tapi dah tak pakai sebab kalau pakai cap mesti sakit kepala. JUST DO IT! ayat ni memang biasa orang sebut untuk bagi semangat kat orang untuk buat sesuatu. Kalau benda betul dan mendatangkan baik ye anda boleh just do it. Masalahnya kalau benda tu kita tak tau apa lagi keputusannya macammana pulak? Takkan nak main redah je betul tak?



Jadi jom tengok apa kata Akacan (akak cantik) dalam video ni. Penting untuk tahu.




Alhamdulillah dapat tak input dari video ni? Ayah Najmi memang setuju dengan Akacan. Sebelum anda nak melakukan sesuatu perkara yang besar dalam hidup seperti cari jodoh, pekerjaan, buat bisness dan projek besar anda yang lain tu. Yang pertama sebagai orang Islam kita perlu buat solat istikharah terlebih dahulu. Kalau tak tau macammana nak buat solat sunat istikharah ni boleh google atau cuba rujuk kat buku yasin. Biasa memang ada panduan dalam buku yassin tu.

InsyaAllah lepas anda buat beberapa kali solat istikharah tu dan berdoa, pasti Allah menunjukkan jalan yang betul dengan menggerakkan hati kita membuat pilihan yang tepat.

Kemudian bila dah dapat keputusan yang betul baru kita lakukanlah dan JUST DO IT! tak perlu pikir perkara macam-macam yang boleh menggagalkan diri kita. Apa jua halangan kita kena tempuh dengan sabar. Doa jangan putus moga Allah permudahkan urusan kita.

Ok. Ayah Najmi doakan yang terbaik untuk anda semua.

AyahNajmi,

Shaklee Independent Distributor

Id : 869654

012-9760024

Tiada ulasan: