JATUH CINTA LAGI SELEPAS BERKAHWIN JUMPA PULAK SI DIA

TAK KENAL MAKA X CINTA 
========================

Dulu masa geng kahwin dengan pasangan masing-masing mesti berkenalan dulu kan? Yelah zaman sekarang ni tak ramai yang kahwin atas pilihan orang tua.
.
Macam saya sendiri sebelum kahwin dengan wife saya. Usha2 dulu, pastu berkirim salam. Dapat no hp baru kol, baru ajak dating dari situ kita saling mengenal hati budi masing-masing.
.
Dah kenal betul2 pasangan dan kita rasa  sesuai dan serasi bersama barulah start jatuh cinta. Dan terus nak berkahwin dengannya. Cinta dan sayang tu masih kekal hingga ke syurga. InsyaAllah.
.
Macam tu jugaklah saya dan bisness shaklee. Saya bukan terus jatuh cinta nak buat shaklee tanpa kenal terlebih dahulu pengasasnya.
.
Ok, saya dah banyak cerita kat geng pasal vitamin shaklee kan? kali ni saya cerita dan kita berkenalan pulak dengan orang hebat yang mengasaskan syarikat Shaklee ni.
.





DR. FORREST C. SHAKLEE & SEJARAH SHAKLEE
        ==================================
1) Beliau adalah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956 ketika itu berusia 61 tahun. Dan beliau nak melihat syarikat Shaklee menjadi sebuah syarikat Fortune 500 menjelang usia 80 tahun. Dr Forrest C. Shaklee seorang yang berbilang bakat. Setiap pengalaman membentuk wawasan beliau. Hari ni, falsafah Shaklee "Better You Better World ™" mencerminkan secara langsung visi awal Dr. Shaklee.

2) Minat Dr. Shaklee dalam kesihatan bermula sejak zaman kanak-kanak lagi. Sewaktu kanak-kanak, beliau mengidap penyakit batuk kering. Beliau tidak bergantung dengan hospital atau ubat-ubatan. Hanya rehat yang cukup, makanan berkhasiat dan menghabiskan waktu di luar kawasan bandar menjadi rawatan terbaik bagi penyakit yang dialami. Hidup berharmoni dengan alam menjadi satu cara hidup dalam tahun-tahun pembentukan beliau.

3) Minat Dr Shaklee dalam kesihatan yang optima, membawa beliau dari lapangan, ke makmal dan bilik peperiksaan. Percaya bahawa pemakanan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan.

4) Sentiasa mencuba, Dr Shaklee membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan. " Vitalized Mineral" adalah multivitamin pertama di dunia yang dicipta oleh beliau pada tahun 1915. Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang amat berjaya, di mana beliau belajar dari merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan, bukan hanya merawat penyakit.

5) Dr Shaklee juga adalah orang terawal dalam amalan membantu diri sendiri. Beliau menulis beberapa buku mengenai kepentingan pemikiran positif yang mempunyai hak cipta sebagai "Thoughtmanship". Beliau juga mengajar konsep keharmonian, kesihatan dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguannya sendiri.

Mengikut Falsafah

6) Pemakanan pencegahan & konsep hidup secara positif tertumpu pada tahun 1956, apabila Dr Shaklee dan 2 orang anaknya Forrest Jr dan Lee (Raleigh) telah mengasaskan Shaklee Coorporation.

Point penting ⬇⬇⬇

7) Keluarga Shaklee menubuhkan syarikat bukan untuk mendapatkan keuntungan yang banyak semata-mata, tetapi lebih untuk membantu orang hidup lebih sihat. Perbezaannya mudah tetapi mendalam dan keputusan ini telah meletakkan syarikatnya itu jauh ke hadapan.

8) Dr Shaklee mahu setiap produk harus menjadi yang terbaik seumpamanya dan memenuhi keperluan sebenar, bukan hanya diletak di atas rak sahaja.

9) Pengalaman beliau bekerja satu-satu dengan pesakit membawa kepada model jualan langsung syarikat. Dia tahu perbualan secara peribadi adalah cara terbaik untuk menerangkan faedah kesihatan dengan cara pencegahan. Dr Shaklee berkata, "Kita akan mengajar beberapa orang dan mereka akan mengajar orang lain untuk mengajar orang lain." Mereka bercakap, orang mendengar dan memberitahu oran lain. Walaupun tanpa "jurujual" yang formal, mesejnya tersebar luas.

500 JUTA USD

10) Pasukan bapa dan anak ini telah mencipta beratus ribu pergerakan akar umbi dan sebuah syarikat yang pada hari ini bernilai lebih daripada 500 JUTA USD.

PENUTUP 

11) Innovasi Dr Shaklee tidak berakhir dengan pemakanan. Beliau mengamalkan hidup berharmoni dengan alam. Dalam penjagaan rumah, beliau telah mencipta pembersih biodegrasi pertama sebelum keselamatan alam sekitar menjadi satu kebimbangan bagi masyarakat hari ini. Beliau memplopori penemuan baru dalam pemakanan yang menjadi arus perdana pada tahun-tahun kemudian. Beliau adalah perintis dalam semua bidang mereka.

LEBIH 50 TAHUN KEMUDIAN hingga ke hari ini, syarikat beliau telah membawa beratus ribu orang kepada kehidupan yang lebih baik dan sihat untuk membantu kita semua hidup dalam dunia yang lebih baik.

LIHAT ruangan gambar dibawah untuk bukti-bukti kejayaan Dr Shaklee dalam hidupnya.









Terima kasih sudi membaca 

DAUD MOHAMAD
Pengedar Shaklee Malaysia
012-9760024

http://ayahnajmi.blogspot.my
http://carakurussaya.blogspot.my

#tsunamishaklee
#LiveAmazing
#ShakleeEffect
#superdadTEAM
#MasterOfSirapAjaib
0