DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Khamis, 8 Disember 2016

Rawatan Alternatif Pesakit Tiroid Yang Boleh Membantu Anda Elak Pembedahan

Sebut je pasal penyakit tiroid, dalam fikiran kita memang jelas hanya terbayang benjolan di bahagian leher betul kan?

Ya tepat sekali, memang betul. Itu adalah tanda masalah penyakit tiroid.

Tiroid adalah sejenis organ berbentuk rama-rama yang terletak pada bahagian leher kita. Ia berfungsi untuk mengawal pengeluaran metabolisme tubuh.

Biasanya kelenjar tiroid ini bertindak seperti penyaman udara untuk menghasilkan hormon tiroid ketika tubuh kita memerlukan dan berhenti apabila ia sudah penuh di dalam darah.

Bagaimana Penyakit Tiroid Terjadi?


Penyakit tiroid boleh terjadi apabila hormon tiroid yang dihasilkan terlebih ke dalam tubuh ia dipanggil HYPERTHYROIDISM atau penyakit tiroid juga boleh terjadi akibat pengeluaran hormon yang sangat berkurang dan tidak cukup yang dikenali sebagai HYPOTHYROIDISM.

Kelenjar tiroid boleh membengkak dan menjadi merah atau ia akan membentuk satu benjolan yang ketara.

Wanita lebih berisiko kerana kerap mengidap penyakit jenis hyperthyroidism berbanding lelaki. 


Petanda Penyakit Hyperthyroidism adalah :

  • Jantung kerap berdegup laju dan sentiasa rasa berdebar-debar.
  • Berasa gelisah dan sukar untuk tidur.
  • Penurunan berat badan secara mendadak walau makan selera.
  • Tubuh badan menjadi lemah.
  • Kitaran haid tidak teratur.
  • Osteoporosis.
  • Mengalami cirit-birit.
  • Mata jadi besar.
  • Keguguran rambut.
  • Kurang daya tahan terhadap kepanasan.
  • Timbul perasaan marah

Petanda Penyakit Hypothyroidism pula adalah :

  • Badan kurang bertenaga.
  • Denyutan jantung yang perlahan.
  • Rasa sejuk.
  • Berat badan bertambah.
  • Kurang daya ingatan.
  • Kulit menjadi kering.
  • Rambut gugur.
  • Sembelit.
  • Beguk.
  • Nafsu seks menurun.
  • Suara menjadi serak.

Kaedah Rawatan Tiroid


Ianya bergantung kepada diagnosis yang telah dilalukan oleh doktor. Sesetengah kes memerlukan pembedahan dan ada juga hanya mengambil ubat sahaja.


Rawatan Alternatif Tiroid Yang Boleh Membantu Anda Elak Pembedahan


Vivix adalah suplemen yang sangat disyorkan dan paling sesuai untuk membantu pesakit tiroid samada hyperthyroidism atau hypothyroidism.



Kandungan bahan resveratrol  yang tinggi dalam Vivix boleh membantu menstabilkan semula hormon pesakit tiroid. Ianya telah dibuktikan dan diperakui  melalui kajian dan journal yang dikeluarkan iaitu Resveratrol and Thyroid Function dimana ;

"Resveratrol dipercayai bantu mengawal beberapa proses biologi. Terutamanya dalam metabolisme dan penuaan. Resveratrol juga berkesan mempengaruhi fungsi tiroid dengan meningkatkan perangkap iodida dan meningkatkan rembesan TSH melalui pengaktifan laluan sirtuins dan phospathydilinositol-4-fosfat 5 y kinase (PIP5Ky), dimana ia memberi kesan positif kepada metabolisme."



Kepada pesakit tiroid, pastikan anda menjalani pemeriksaan berkala dengan pihak doktor di hospital untuk pemantauan ia sangat penting untuk anda.

Jika tiroid tidak dirawat dengan segera ia boleh mendatangkan maut. Jika ibu hamil yang diserang tiroid ia akan memberi risiko kepada bayi seperti keguguran, kelahiran pramatang, janin kecil dan kecacatan mental.

Testimoni Pesakit Tiroid Selepas Minum Vivix Shaklee





Harga sebotol Vivix agak mahal namun sangat berbaloi dan berkesan. Sebotol RM 475 tahan 2 bulan.

Dapatkan Vivix dengan segera agar dapat membantu yang tersayang, anda boleh menghubungi saya

Daud Mohamad

Call/Whatsapp/Sms ke 012-9760024

Page Facebook : SIRAP AJAIB atau Penawar Kanser Dan Penyakit Kronik Semulajadi

kalau tak dapat contact anda boleh terus beli melalui online di sini --> BELI SEKARANG URGENT






1 ulasan:

Rani berkata...

KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih