Superdad Superleader Superfriends Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Rabu, 6 September 2017

Cara Melegakan Kesakitan Gout Dan Rawatan Alternatif Sakit Gout Paling Cepat Lagi Berkesan

"Assalamualaikum bos, hari ni saya tak dapat masuk keje.."GOUT" tangan pulak sakit pagi ni. Mohon sesiapa ganti tugas saya ye."

Selalu sangat baca mesej ni di wassap group. Hampir setiap bulan mesti kawan saya ni mc tak datang kerja sebab kena serangan gout. Dah 20 tahun dia mengidap penyakit gout. Kalau kena gout memang rasa sakit teramat sangat dan mencucuk-cucuk katanya.

Kena angin bertiup sikit pun tak boleh memang terasa sakitnya. Kaki dan tangan mesti bengkak nak berjalan memang payahlah. Gout dia memang dah kronik sangat sampai dah boleh daftar buat kad OKU, tapi dia tak nak buat kad OKU tu pulak.

Kalau tengok dia berjalan memang kaki berseret je. Jalan lambat tak boleh laju-laju. Kesian tengok dia.

Cara Legakan Sakit Gout Buat Sementara Waktu

Saya pun interview la sikit kawan saya yang sememangnya banyak pengalaman menempuh gout.

Saya tanya kat dia macammana nak legakan sakit gout? Dia kata makan ubat tahan sakit la daud. Sementara ubat tahan sakit tu nak proses tugasnya, kalau nak kurangkan sakit rendamkan kaki dan tangan yang gout dalam ais batu nanti legalah sikit sakitnya.

Ubat tahan sakit tu sebenarnya untuk keluarkan urik asid dalam badan kita. Selagi sakit tak hilang kena makan, atau sampai dah cirit birit baru boleh stop ubat tu. Kalau memang sakit yang teramat sangat terpaksalah pergi klinik untuk cucuk ubat cepatlah lega sikit.

Saya tanya apa punca dan sebab dia boleh kena sakit gout ni? Memang punca utamanya adalah disebabkan asid urik yang berlebihan dalam badan.

Bila asid urik ini tak dapat dikeluarkan melalui proses pembuangan air kencing, maka ia akan terkumpul di bahagian sendi. Lepas tu mulalah sana sini di bahagian sendi bengkak. Bengkak kat tangan, jari, lutut, belakang kaki, buku lali, siku. Sakit sangat tau gout ni.

Kawan saya ada kongsikan juga beberapa pantang untuk elakkan serangan gout:
  • Duduk lama-lama tak boleh
  • Berjalan lama-lama sangat tak boleh
  • Berdiri lama-lama pun tak boleh
Kalau langgar pantang juga, bersedialah dengan kesakitan gout yang akan menyerang.

Makan dan minum pun kena berpantang juga. Makanan laut, organ dalaman, daging merah, minuman manis semua kena kurangkan pengambilannya. Tak boleh main bedal. Kena tahu makanan tu tinggi ke tak purin nya. Kalau tinggi sangat purin elakkan mengambilnya.

Lagi satu pantang gout ni tak boleh diurut. Dulu dia tak tau konon ada orang cakap kalau gout urutlah. Sekali makin urut makin menjadi-jadi sakitnya.

Dah macam-macam ubat, herba, petua tradisional, jus kesihatan yang berlambak di pasaran dia cuba untuk atasi masalah goutnya. Tapi masih tak baik dan tak sembuh-sembuh juga.

Cara Pulihkan Gout Paling Cepat Terbukti Berkesan Dengan Suplemen Vivix Sirap Ajaib.

Kajian dari Harvad Universiti telah mendapati bahawa kandungan Resveratrol yang ditemui dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua bahan tersebut ada dalam Vivix Shaklee, malah Vivix dihasilkan dari Anggur Muscadine jauh lagi hebat dari anggur biasa.

Dan Vivix diperkuatkan dengan 2 lagi bahan iaitu Lobak Ungu dan Elderberry Eropah. Jadinya Vivix terhasil dari 4 bahan utama yang menghasilkan Resveratrol yang tinggi antioksidan.

Dan kebaikan Vivix melebihi 10 kali ganda Resveratrol. Memang suplemen Vivix adalah yang terbaik untuk diminum oleh pesakit gout bagi membantu merendahkan asid urik berlebihan dalam badan. 

Bila asid urik rendah dan terkawal maknanya kita berjaya dapat elakkan diri dari serangan gout. Insyaallah jika anda amalkan Vivix secara konsisten lama kelamaan anda boleh bebas dari derita sakit gout.

Mari saya kongsikan testimoni dari ayah kawan saya yang telah mencuba Vivix untuk atasi gout.

Dah berpuluh tahun ayah beliau menderita akibat sakit gout. Kalau tersalah makan sikit je dah gout datang menyerang. Ubat tahan sakit jadi peneman setia ayah.

Akhirnya kawan saya ni terdengar pasal kebaikan Vivix dan terus belikan Vivix untuk ayahnya. 

Alhamdulillah setelah konsisten minum Vivix, ayah dah tak kena gout lagi. Ayahnya makan pun dah tak berpantang lagi asalkan ayah minum vivix sesudu kecil setiap hari. Dan paling gembira sangat ayah dah boleh tinggalkan painkiller dan ubat gout yang dah bertahun ayah ambil.

Cerita pasal kawan saya yang mula-mula tadi tu, saya dah suruh dia cuba Vivix tapi tak mau disebabkan dah banyak sangat cuba macam-macam produk sampai dah takde bajet nak beli Vivix.


Testimoni pesakit gout lain yang ayah mereka juga pesakit gout ada di bawah ini. Maklumlah kebanyakan gout dihidapi oleh orang lelaki.





Vivix bukan ubat ia hanya sekadar suplemen untuk menjaga kesihatan kita. Bukan nak tunggu sakit baru minum. Minumlah semasa sihat untuk kekalkan kesihatan di tahap yang baik.

Ramai pesakit kronik seperti penghidap kanser, kencing manis, darah tinggi, strok, kolesterol tinggi, alzeimer dan lain-lain penyakit telah mencuba Vivix. Dan kesihatan mereka bertambah baik selepas minum Vivix.

Anda boleh lihat testimoni di photo album di facebook saya SILA KLIK!

Vivix ni ada 4 fungsi utama yang dapat membantu meningkatkan kesihatan anda.
  1. Memperbaiki sel-sel dalam badan yang rosak
  2. Melindungi sel
  3. Meningkatkan fungsi sel
  4. Memberi tenaga kepada sel
Disebabkan sel-sel dalam badan kita yang banyak dah rosak maka risiko mendapat penyakit kronik sangat tinggi.



Jadi dengan Vivix ia dapat melindungi dan mengurangkan risiko anda terkena serangan kanser atau sakit kronik.

Orang kaya banyak duit pun tak guna bila dah sakit. Tapi sekurang-kurangnya ada duit untuk ikhtiar mencari rawatannya.

Walaupun harga Vivix agak mahal namun kos perubatan adalah lebih mahal dari sebotol Vivix.

Alhamdulillah dengan Izin Tuhan ramai telah mencuba Vivix dan kehidupan mereka lebih sihat berbanding sebelumnya.


Tak rugi anda memilih Vivix sebagai ikhtiar dan dijadikan suplemen seharian kerana nilai yang anda laburkan adalah lebih berbaloi dengan nikmat kesihatan yang bakal anda perolehi dari kebaikan Vivix.

Berapa nilai Vivix yang dah lebih 2 Juta botol terjual sejak dikeluarkan pada tahun 2004 ini?



Apalah sangat Vivix hanya RM 475 sebotol. Insyaallah ia sangat membantu memulihkan penyakit gout dan penyakit-penyakit lain yang anda hidapi.

Saya sendiri dah mencubanya dan dengan Izin Allah saya dikurniakan anak yang kedua setelah 10 tahun menunggu. Baca kisah saya 10 Tahun Penantian Cahaya Mata Kedua Kini Isteri Saya Berjaya Hamil

Sejujurnya Vivix sangat bagus dicuba. Dan saya wajib mengesyorkan produk yang terbaik untuk kebaikan anda juga.

Untuk mendapatkan Vivix harga RM475 yang ditanggung GST oleh saya dan pos percuma dari pihak syarikat atau anda nak dapatkan harga yang lebih jimat hubungi atau whatsapp saya terus ke 012 - 976 0024 (Daud Mohamad)

Atau anda nak urgent malas nak hubungi saya boleh dulu, anda boleh juga terus beli online klik di sini 👉 Beli Online Vivix Shaklee

Berilah peluang kepada diri anda atau orang tersayang untuk hidup lebih sihat dengan Vivix Shaklee. Insyaallah.

Pengedar Vivix Shaklee boleh follow fb saya. Klik 👉 Daud Mohamad





Catat Ulasan