DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Isnin, 4 September 2017

Cara Semulajadi Merawat Strok Dengan Berkesan

2 Cara Berkesan Untuk Bantu Pulihkan Pesakit Stroke Agar Sihat Semula

Penyakit strok boleh menyerang dengan tiba-tiba. Serangan mengejut ini adakalanya boleh mendatangkan kematian.

Strok berlaku apabila saluran darah yang membawa oksigen dan nutrien ke otak sama ada disekat akibat pembekuan atau pecah. Sel-sel otak akan mati sekiranya otak tidak mendapatkan bekalan darah dan oksigen yang diperlukan.

Kebiasaanya bila diserang strok akan terjadi beberapa keadaan.

Jika bahagian otak sebelah kanan yang diserang strok:
  • Bahagian badan sebelah kiri akan lemah dan ada yang boleh lumpuh
  • Mengalami dan menyebabkan masalah penglihatan dan ingatan
Manakala jika bahagian otak sebelah kiri yang diserang strok:
  • Bahagian badan sebelah kanan akan lemah
  • Mengalami masalah atau kesukaran untuk membaca, bercakap dan menyelesaikan masalah
Aktiviti seharian juga terganggu seperti tidak boleh melakukan kerja berat, tidak boleh memandu dan lain-lain masalah lagi. 

Anda boleh dikategorikan sebagai Orang Kurang Upaya dan boleh didaftarkan sebagai OKU oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat dengan mengisi borang yang telah disahkan oleh Doktor kerana masalah strok yang anda hidapi.


2 Cara Pulihkan Badan Yang Lumpuh Akibat Strok

Selain konsisten mengambil ubat atas nasihat doktor, terdapat 2 cara yang lain yang sangat bagus di amalkan bagi tujuan memulihkan bahagian tubuh badan yang lemah atau lumpuh akibat strok.


Cara 1 : Senaman

Antara cara atau kaedah untuk memastikan tangan dan kaki kembali bergerak semula, adalah dengan rajin melakukan senaman ringan.

Bahagian otot yang lemah akan menjadi kuat dan pengaliran darah akan bertambah lancar jika sentiasa rajin bersenam.

Mengikut kajian, aktiviti senaman juga dapat membantu mengurangkan kemurungan pesakit strok.

Sangat digalakkan kepada penjaga pesakit strok agar membantu pesakit untuk mengerakkan anggota badan yang lemah.


Nota : Pastikan anda merujuk dengan doktor sebelum melakukan senaman ringan.

Cara 2 : Suplemen Vivix Shaklee

Suplemen Vivix Shaklee mengandungi Resveratrol yang membantu untuk mencairkan darah beku di bahagian otak. 

Resveratrol ini juga sangat membantu memperbaiki dan memulihkan sel-sel dan saraf yang rosak akibat di serang strok.

Secara tidak langsung Resveratrol dapat membantu merangsang sel dan saraf pesakit strok agar aktif dan mampu berfungsi semula.

Bila sel pesakit strok kembali pulih, pesakit strok boleh kembali bergerak semula seperti sediakala.

Mari lihat perkongsian pesakit strok dalam video ini.




Berikut pula adalah perkongsian salah seorang pesakit strok.

Pada mulanya, badan sebelah kiri lemah hinggakan bila berjalan pun kaki kena seret. Tangan tak boleh di angkat.


Alhamdulillah selepas beliau amalkan Vivix, siap boleh naik motor lagi.

Amalkan Vivix secara konsisten mengikut sukatan yang dicadangkan. Insyaallah boleh kembali berjalan seperti biasa semula. Siap boleh naik motor.


Kalau ada saudara mara, kawan dan jiran yang terkena strok boleh cadangkan Vivix ini. Insyaallah kita ikhtiar selebihnya kita mohon pada Allah.



Di bawah ini pula suami kepada puan Hafza Aein. Sel-sel otak di bahagian otak kiri suaminya telah mati. Alhamdulillah selepas amalkan Vivix, sel-sel otak kirinya kembali pulih, suami dapat bertutur semula dan banyak bercakap sudah.




Satu lagi yang ingin dikongsikan. Isteri kepada Bro Sharif ini sepatutnya kena buat pembedahan di kepala.

Alhamdulillah lepas 2 minggu amalkan Vivix, Doktor pakar beritahu tak perlu bedah sebab darah beku tak merebak dan dah stabil. Semuanya dengan Izin Allah juga.

Vivix ini juga dapat membantu mengurangkan risiko serangan strok kali kedua.

Nilai untuk pesakit stroke kembali pulih dengan Vivix

Untuk pesakit strok kembali sihat dan boleh berjalan seperti biasa. Nilai sebotol Vivix adalah RM 475

Harga ini tak ternilai dengan manfaat kesihatan yang anda perolehi selepas mengamalkan Vivix kerana Vivix dihasilkan oleh bahan yang sangat berkualiti tinggi dan banyak khasiatnya.

Sebotol Vivix untuk kegunaan selama 2 minggu.

Berilah peluang kepada insan tersayang untuk kembali pulih seperti sediakala.

Order Vivix untuk mereka, hubungi atau whatsapp saya di 012 - 976 0024

Mereka layak untuk sihat kembali.

Pembelian Vivix secara online juga boleh di buat klik di sini 👉Beli Online Vivix Shaklee namun pembelian terus secara online anda dikenakan GST harganya RM 503.50 jika beli secara online. Kos penghantaran adalah percuma.



1 ulasan:

Rani berkata...

KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih