DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Isnin, 28 Ogos 2017

7 Tips Untuk Mengurangkan Risiko Serangan Jantung Atau Strok

Assalamualaikum wbt. Salam sihat, ceria dan ohsem.

Di zaman moden kini, kebanyakan orang terlalu sibuk. Ye sangat sibuk dengan kerja untuk mencari duit sampai mengabaikan soal kesihatan. Sedangkan kesihatan perlu dijaga untuk kehidupan yang lebih baik.

Gaya hidup yang tidak sihat dan mengamalkan pemakanan yang kurang baik juga menyumbang kepada risiko mendapat penyakit yang datang menyerang secara tiba-tiba.



Kadang-kadang, perubahan yang kecil dalam gaya hidup kita benar-benar boleh membantu mengurangkan risiko kemungkinan anda mengalami serangan jantung atau strok.

Mari kita cuba amalkan 7 tips langkah-langkah pendekatan ini untuk kurangkan risiko serangan jantung atau strok :

1. Bersenam Walaupun Sedikit Setiap Hari

Aktiviti fizikal yang sederhana mengurangkan peluang anda untuk serangan jantung. Lakukan selama 30 minit senaman yang membuat jantung anda mengepam sekurang-kurangnya 5 hari seminggu. Berjalan kaki atau berenang adalah beberapa pilihan yang baik. Pada 2 hari yang lain, lakukan latihan kekuatan seperti mengangkat berat.

Sekirannya anda mempunyai jadual yang ketat, rutinkan senaman anda ke bahagian yang kecil. Cuba berjalan kaki selama 15 minit pada waktu pagi dan satu lagi sebelum makan tengahari.

2. Tetapkan Matlamat Untuk Menurunkan Berat Badan

Sekiranya anda berlebihan berat badan atau obes, anda tidak perlu terlalu kurus untuk mengurangkan risiko serangan jantung atau angin ahmar. Jika anda kehilangan 5 peratus hingga 10 peratus berat banda anda sudah dapat memperbaiki kolesterol,  menurunkan tekanan darah dan kadar gula dalam darah anda.

3. Ikut Nasihat Doktor

Cuba ikut nasihat dan pandangan daripada doktor anda dalam mengambil ubat dan makanan tambahan.

4. Makan Dengan Baik

Jika anda berpegang kepada diet yang sihat, anda boleh menurunkan kemungkinan mendapat penyakit jantung.

Sertakan hidangan diet anda dengan pelbagai jenis :

  • Buah-buahan
  • Sayuran
  • Bijirin penuh
  • Ikan
  • Daging tanpa lemak
Jauhkan dari makanan yang diproses atau makanan berlebihan garam dan gula tambahan. Makanan tersebut banyak pengawet.

5. Makan Sedikit Coklat

Dapatkan coklat gelap ( dark chocolate) dan pastikan bahan itu sekurang-kurangnya mengandungi 70 peratus koko. Ia dipenuhi dengan nutrien yang dapat membantu melindungi ticker anda.

6. Jangan Merokok

Merokok secara mendadak menimbulkan risiko serangan jantung dan strok. Bercakap dengan doktor anda tentang bagaimana untuk berhenti. Anda juga boleh memudaratkan kawan, keluarga dan orang sekeliling anda kerana asap rokok anda juga boleh membawa mereka kepada penyakit jantung.

7. Perhatikan Tanda Atau Gejala Yang Anda Alami

Apabila mengalami tanda-tanda jangan harap ia boleh berlalu pergi sahaja. Pastikan anda berjumpa doktor jika merasakan sesuatu yang tidak biasa anda alami seperti sesak nafas, perubahan dalam irama jantung anda, atau keletihan yang melampau. Gejala yang lain juga seperti kesakitan di rahang atau belakang, mual atau muntah, berpeluh atau gejala seperti selesema.

Selain 7 tips kurangkan risiko serangan jantung atau strok di atas, anda juga boleh mengamalkan suplemen atau vitamin Shaklee.

Mengapa pilih Shaklee? Kerana Shaklee adalah satu-satunya syarikat peneraju dalam industri makanan tambahan terbaik di dunia.

Hasil kajian dari Landmark Study. Pengguna yang mengamalkan Shaklee lebih dari 20 tahun kesihatan mereka adalah jauh lebih baik daripada mereka yang tidak makan apa-apa jenis suplemen.





Inilah Profesor yang mengetuai kajian Landmark Study.


Mengejutkan lagi bagi mereka yang makan suplemen selain Shaklee kesihatan mereka lebih berisiko mendapat penyakit kronik kerana ada suplemen yang mereka ambil mengandungi bahan yang merbahaya.

Kajian Landmark Study ini adalah kajian pihak ketiga. Shaklee tidak membayar pihak ketiga ini untuk hasilkan keputusan yang memihak kepada Shaklee.

Sebaliknya hanya syarikat Shaklee sahaja yang berani mempertaruhkan nasib kerana apa-apa sahaja keputusan sama ada baik atau buruk akan dikongsikan kepada umum.

Anda boleh rujuk www.landmarkstudy.com untuk info lebih lanjut mengenai landmark study ini.

Vivix Suplemen Eksklusif Shaklee

Bagi anda yang berkemampuan mempunyai sumber kewangan yang lebih anda boleh mengambil Vivix Shaklee untuk dijadikan sebagai minuman yang wajib di ambil setiap hari.

Kehebatan Vivix Shaklee tidak dapat dipertikaikan lagi kerana ia satu-satunya suplemen yang berjaya menembusi sel/DNA manusia.

Vivix berfungsi untuk melindungi sel/DNA daripada rosak. Ia bertindak memperbaiki sel, memberi tenaga kepada sel, melindungi dan meningkatkan prestasi sel anda. Sekaligus bila anda menjadikan Vivix sebagai minuman harian dan konsisten mengambilnya risiko mendapat serangan kanser dan penyakit kronik amat rendah.

Vivix juga membantu untuk melawan penyakit kronik yang sedang anda alami.
Harga sebotol Vivix agak mahal RM 475 sebotol kerana produk ini sangat berkualiti. Kajian dibuat bertahun lamanya. Ia di hasilkan daripada 4 jenis tumbuhan botani yang sangat tinggi khasiatnya.
  1. Anggur Muscadine 👈( Klik untuk info)
  2. Elderberry Eropah 👈( Klik untuk info)
  3. Knotweed Jepun 👈( Klik untuk info)
  4. Lobak Ungu 👈( Klik untuk info)
Tidak ada gunanya jika anda seorang yang kaya namun menghadapi gangguan masalah kesihatan. Anda patut melabur untuk kebaikan tubuh anda juga dengan mengamalkan Vivix setiap hari.

Risiko serangan jantung dan strok atau penyakit kronik yang lain dapat dikurangkan dengan pengambilan Vivix yang konsisten insyaallah.

Set Kesihatan Keperluan Harian Shakle Terbaik Untuk Seisi Keluarga Anda

Bagi anda yang mementingkan kesihatan keluarga di samping dapat mengurangkan kos perbelanjaan rawatan kerana hampir setiap bulan ada sahaja ahli di kalangan keluarga anda terganggu kesihatannya. 



Shaklee mengajak anda merasai dan menyelami kehidupan yang sihat dan lebih baik. Kami percaya bahawa makan secara seimbang dan sihat serta pengambilan suplemen kesihatan terbaik dapat mengurangkan risiko jatuh sakit.

Kehidupan yang sihat merupakan satu nikmat yang terindah. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat.

Anda patut menyediakan perlindungan yang terbaik dengan mengambil Set Keperluan Harian yang dicadangkan oleh Shaklee. Ini adalah suplemen asas untuk permulaan  yang sihat seisi keluarga anda.

Set Keperluan Harian ini terdiri daripada :

1) ESP Soy Protein Isolate Powder - Memberi Tenaga Berterusan, Berasaskan Protein Tumbuhan
Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan yang penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Kuasa protein adalah untuk memberi tenaga lebih lama kerana kebanyakan orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang hari. Tingkatkan tenaga harian dan stamina anda sepanjang hari dengan minuman protein ESP kami.



Harga Runcit ESP : RM 161.25 / 850 gram.
Untuk order secara online anda boleh klik di sini Order ESP


2) Vita-Lea Iron Formula - Nutrisi Penting Untuk Kesihatan Optimum
Vita-Lea adalah multivitamin dan multimineral. Ia merupakan formulasi khas dicipta untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita dewasa. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal termasuk vitamin C dan Beta Korena untuk perlindungan antioksidan.



Harga Runcit Vita-lea : RM 93.75 mengandungi 120 tablet. Saranan penggunaan 2 tablet sehari selepas makan. Vita-Lea hanya untuk orang dewasa sahaja.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order Vita-Lea


3) Sustained Release Vita C-Plus - Vitamin C Semulajadi
Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh. Fungsi utama adalah sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang membentuk tubuh anda.



Harga Sustained Release Vita-C Plus : RM 97.50 mengandungi 180 tablet. Saranan penggunaan ambil 1 tablet sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order Sustained Release Vita-C Plus



4) OmegaGuard - Minyak Ikan Tulen Berkepekatan Tinggi
Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan iaitu asid lemak penting Omega-3 dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Mengandungi 2 jenis utama EPA dan DHA penting untuk kesihatan manusia.






Harga OmegaGuard RM 136.25 mengandungi 90 kapsul. Saranan penggunaan 3 kapsul sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order OmegaGuard


4) B-Complex - Lengkap Dengan Kesemua Lapan Vitamin B
Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda.

Shaklee B-Complex membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B.
Membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup, sesuai untuk tubuh yang sihat.

Harga B-Complex : RM 58.75 mengandungi 120 tablet. Saranan penggunaan hanya 1 tablet sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order B-Complex


Untuk pembelian secara online keseluruh Set Keperluan Harian Shaklee anda boleh klik link di bawah ini
Order Set Keperluan Harian Shaklee

Makluman semua pembelian secara online akan dikenakan GST dan kos penghantaran yang minima. Untuk ditanggung GST anda boleh terus menghubungi saya atau whatsapp ke 012 -976 0024 Daud Mohamad. Anda juga akan mendapat konsultasi secara percuma untuk sebarang pertanyaan mengenai kesihatan dan suplemen yang dicadangjan.

Sekian perkongsian kali ini. Terima kasih.











Tiada ulasan: