Master Of Vivix Sihat Ceria Ohsem

Superdad Superleader Superfriends Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Selasa, 12 September 2017

Assalamualaikum wbt. Salam sihat, ceria & ohsem.

Sebelum anda hubungi saya untuk mendapatkan produk suplemen Shaklee, elok saya perkenalkan diri saya terlebih dahulu.

Saya Daud bin Mohamad, berumur 33 tahun, berasal dari Sentul Kuala Lumpur, setelah berkahwin, kini saya menetap di Wangsa Maju sejak tahun 2008 sehingga sekarang.

Saya bukan sahaja menjadi pengedar shaklee, malah telah menjadi pengguna yang mengamalkan sendiri suplemen Shaklee sejak tahun 2012 lagi sehingga sekarang sudah hampir 5 tahun setia dengan shaklee.

Mulai serius menjadikan Shaklee sebagai perniagaan apabila jatuh cinta dengan Shaklee kerana mendapat manfaat daripada vitamin-vitamin Shaklee yang saya ambil. Alhamdulillah saya bersyukur sejak makan vitamin shaklee kesihatan saya ditahap yang memuaskan. Saya tidak lagi mengambil ubatan hospital yang mengandungi dadah. Saya hanya konsisten mengamalkan vitamin Shaklee untuk kesihatan yang lebih baik.

Saya sangat mengesyorkan kepada anda memilih Shaklee sebagai suplemen untuk kesihatan diri dan keluarga. Shaklee adalah satu-satunya syarikat suplemen yang memberikan jaminan bahawa produk-produknya adalah sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa semulajadi. Shaklee adalah peneraju pertama suplemen di dunia dan multivitamin yang pertama Vita-lea telah dicipta oleh shaklee kini telah berusia hampir 102 tahun.

Anda yang tinggal di Wangsa Maju atau sekitarnya, kalau nak beli vitamin Shaklee hubungi atau whatsapp saya di 012-9760024

Mengapa perlu pilih saya kalau nak beli Shaklee?

  • Saya sendiri sebagai pengguna dan pengedar.
  • Saya bantu anda dengan memberikan jadual pengambilan dan cara makan vitamin yang betul.
  • Saya bantu anda memilih vitamin yang sesuai dengan masalah dan keperluan anda.
  • Jika anda berminat untuk menambah pendapatan dengan Shaklee saya akan guide anda.
  • Rumah saya berdekatan dengan Branch Shaklee Sri Rampai mudahkan saya ambil stok.
  • Penghantaran terus ke rumah anda di Wangsa Maju dan sekitarnya.

Ok sampai di sini sahaja, hubungi saya untuk keperluan vitamin Shaklee anda ye. Boleh folloa saya di facebook klik sini 👉 Daud Mohamad

dan jemput LIKE facebook page saya klik sini 👉 Pengedar Shaklee Wangsa Maju





PROMOSI VIVIX KEMBALI LAGI!



Sempena hari malaysia 16.9.2017 ( 1 HARI SAHAJA)

Promosi vivix beli 2 botol diskaun 5% dan dapat 1 cabutan bertuah dan rebate RM30* bulan berikutnya.

Atau beli mana-mana produk belian 200uv minimum dapat 1 cabutan bertuah.

Hadiah-hadiah cabutan bertuah yang menarik untuk anda miliki seperti Vivix, Collagen Powder, Shaker, Paper bag dan vitamin-vitamin terpilih.

Hubungi saya untuk order dan pertanyaan lanjut ke 012 - 976 0024

#PengedarShakleeWangsaMaju
#PromosiVivix
#PengedarVivix
#HariMalaysia

Rabu, 6 September 2017

"Assalamualaikum bos, hari ni saya tak dapat masuk keje.."GOUT" tangan pulak sakit pagi ni. Mohon sesiapa ganti tugas saya ye."

Selalu sangat baca mesej ni di wassap group. Hampir setiap bulan mesti kawan saya ni mc tak datang kerja sebab kena serangan gout. Dah 20 tahun dia mengidap penyakit gout. Kalau kena gout memang rasa sakit teramat sangat dan mencucuk-cucuk katanya.

Kena angin bertiup sikit pun tak boleh memang terasa sakitnya. Kaki dan tangan mesti bengkak nak berjalan memang payahlah. Gout dia memang dah kronik sangat sampai dah boleh daftar buat kad OKU, tapi dia tak nak buat kad OKU tu pulak.

Kalau tengok dia berjalan memang kaki berseret je. Jalan lambat tak boleh laju-laju. Kesian tengok dia.

Cara Legakan Sakit Gout Buat Sementara Waktu

Saya pun interview la sikit kawan saya yang sememangnya banyak pengalaman menempuh gout.

Saya tanya kat dia macammana nak legakan sakit gout? Dia kata makan ubat tahan sakit la daud. Sementara ubat tahan sakit tu nak proses tugasnya, kalau nak kurangkan sakit rendamkan kaki dan tangan yang gout dalam ais batu nanti legalah sikit sakitnya.

Ubat tahan sakit tu sebenarnya untuk keluarkan urik asid dalam badan kita. Selagi sakit tak hilang kena makan, atau sampai dah cirit birit baru boleh stop ubat tu. Kalau memang sakit yang teramat sangat terpaksalah pergi klinik untuk cucuk ubat cepatlah lega sikit.

Saya tanya apa punca dan sebab dia boleh kena sakit gout ni? Memang punca utamanya adalah disebabkan asid urik yang berlebihan dalam badan.

Bila asid urik ini tak dapat dikeluarkan melalui proses pembuangan air kencing, maka ia akan terkumpul di bahagian sendi. Lepas tu mulalah sana sini di bahagian sendi bengkak. Bengkak kat tangan, jari, lutut, belakang kaki, buku lali, siku. Sakit sangat tau gout ni.

Kawan saya ada kongsikan juga beberapa pantang untuk elakkan serangan gout:
  • Duduk lama-lama tak boleh
  • Berjalan lama-lama sangat tak boleh
  • Berdiri lama-lama pun tak boleh
Kalau langgar pantang juga, bersedialah dengan kesakitan gout yang akan menyerang.

Makan dan minum pun kena berpantang juga. Makanan laut, organ dalaman, daging merah, minuman manis semua kena kurangkan pengambilannya. Tak boleh main bedal. Kena tahu makanan tu tinggi ke tak purin nya. Kalau tinggi sangat purin elakkan mengambilnya.

Lagi satu pantang gout ni tak boleh diurut. Dulu dia tak tau konon ada orang cakap kalau gout urutlah. Sekali makin urut makin menjadi-jadi sakitnya.

Dah macam-macam ubat, herba, petua tradisional, jus kesihatan yang berlambak di pasaran dia cuba untuk atasi masalah goutnya. Tapi masih tak baik dan tak sembuh-sembuh juga.

Cara Pulihkan Gout Paling Cepat Terbukti Berkesan Dengan Suplemen Vivix Sirap Ajaib.

Kajian dari Harvad Universiti telah mendapati bahawa kandungan Resveratrol yang ditemui dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua bahan tersebut ada dalam Vivix Shaklee, malah Vivix dihasilkan dari Anggur Muscadine jauh lagi hebat dari anggur biasa.

Dan Vivix diperkuatkan dengan 2 lagi bahan iaitu Lobak Ungu dan Elderberry Eropah. Jadinya Vivix terhasil dari 4 bahan utama yang menghasilkan Resveratrol yang tinggi antioksidan.

Dan kebaikan Vivix melebihi 10 kali ganda Resveratrol. Memang suplemen Vivix adalah yang terbaik untuk diminum oleh pesakit gout bagi membantu merendahkan asid urik berlebihan dalam badan. 

Bila asid urik rendah dan terkawal maknanya kita berjaya dapat elakkan diri dari serangan gout. Insyaallah jika anda amalkan Vivix secara konsisten lama kelamaan anda boleh bebas dari derita sakit gout.

Mari saya kongsikan testimoni dari ayah kawan saya yang telah mencuba Vivix untuk atasi gout.

Dah berpuluh tahun ayah beliau menderita akibat sakit gout. Kalau tersalah makan sikit je dah gout datang menyerang. Ubat tahan sakit jadi peneman setia ayah.

Akhirnya kawan saya ni terdengar pasal kebaikan Vivix dan terus belikan Vivix untuk ayahnya. 

Alhamdulillah setelah konsisten minum Vivix, ayah dah tak kena gout lagi. Ayahnya makan pun dah tak berpantang lagi asalkan ayah minum vivix sesudu kecil setiap hari. Dan paling gembira sangat ayah dah boleh tinggalkan painkiller dan ubat gout yang dah bertahun ayah ambil.

Cerita pasal kawan saya yang mula-mula tadi tu, saya dah suruh dia cuba Vivix tapi tak mau disebabkan dah banyak sangat cuba macam-macam produk sampai dah takde bajet nak beli Vivix.


Testimoni pesakit gout lain yang ayah mereka juga pesakit gout ada di bawah ini. Maklumlah kebanyakan gout dihidapi oleh orang lelaki.





Vivix bukan ubat ia hanya sekadar suplemen untuk menjaga kesihatan kita. Bukan nak tunggu sakit baru minum. Minumlah semasa sihat untuk kekalkan kesihatan di tahap yang baik.

Ramai pesakit kronik seperti penghidap kanser, kencing manis, darah tinggi, strok, kolesterol tinggi, alzeimer dan lain-lain penyakit telah mencuba Vivix. Dan kesihatan mereka bertambah baik selepas minum Vivix.

Anda boleh lihat testimoni di photo album di facebook saya SILA KLIK!

Vivix ni ada 4 fungsi utama yang dapat membantu meningkatkan kesihatan anda.
  1. Memperbaiki sel-sel dalam badan yang rosak
  2. Melindungi sel
  3. Meningkatkan fungsi sel
  4. Memberi tenaga kepada sel
Disebabkan sel-sel dalam badan kita yang banyak dah rosak maka risiko mendapat penyakit kronik sangat tinggi.



Jadi dengan Vivix ia dapat melindungi dan mengurangkan risiko anda terkena serangan kanser atau sakit kronik.

Orang kaya banyak duit pun tak guna bila dah sakit. Tapi sekurang-kurangnya ada duit untuk ikhtiar mencari rawatannya.

Walaupun harga Vivix agak mahal namun kos perubatan adalah lebih mahal dari sebotol Vivix.

Alhamdulillah dengan Izin Tuhan ramai telah mencuba Vivix dan kehidupan mereka lebih sihat berbanding sebelumnya.


Tak rugi anda memilih Vivix sebagai ikhtiar dan dijadikan suplemen seharian kerana nilai yang anda laburkan adalah lebih berbaloi dengan nikmat kesihatan yang bakal anda perolehi dari kebaikan Vivix.

Berapa nilai Vivix yang dah lebih 2 Juta botol terjual sejak dikeluarkan pada tahun 2004 ini?



Apalah sangat Vivix hanya RM 475 sebotol. Insyaallah ia sangat membantu memulihkan penyakit gout dan penyakit-penyakit lain yang anda hidapi.

Saya sendiri dah mencubanya dan dengan Izin Allah saya dikurniakan anak yang kedua setelah 10 tahun menunggu. Baca kisah saya 10 Tahun Penantian Cahaya Mata Kedua Kini Isteri Saya Berjaya Hamil

Sejujurnya Vivix sangat bagus dicuba. Dan saya wajib mengesyorkan produk yang terbaik untuk kebaikan anda juga.

Untuk mendapatkan Vivix harga RM475 yang ditanggung GST oleh saya dan pos percuma dari pihak syarikat atau anda nak dapatkan harga yang lebih jimat hubungi atau whatsapp saya terus ke 012 - 976 0024 (Daud Mohamad)

Atau anda nak urgent malas nak hubungi saya boleh dulu, anda boleh juga terus beli online klik di sini 👉 Beli Online Vivix Shaklee

Berilah peluang kepada diri anda atau orang tersayang untuk hidup lebih sihat dengan Vivix Shaklee. Insyaallah.

Pengedar Vivix Shaklee boleh follow fb saya. Klik 👉 Daud Mohamad





Isnin, 4 September 2017

2 Cara Berkesan Untuk Bantu Pulihkan Pesakit Stroke Agar Sihat Semula

Penyakit strok boleh menyerang dengan tiba-tiba. Serangan mengejut ini adakalanya boleh mendatangkan kematian.

Strok berlaku apabila saluran darah yang membawa oksigen dan nutrien ke otak sama ada disekat akibat pembekuan atau pecah. Sel-sel otak akan mati sekiranya otak tidak mendapatkan bekalan darah dan oksigen yang diperlukan.

Kebiasaanya bila diserang strok akan terjadi beberapa keadaan.

Jika bahagian otak sebelah kanan yang diserang strok:
  • Bahagian badan sebelah kiri akan lemah dan ada yang boleh lumpuh
  • Mengalami dan menyebabkan masalah penglihatan dan ingatan
Manakala jika bahagian otak sebelah kiri yang diserang strok:
  • Bahagian badan sebelah kanan akan lemah
  • Mengalami masalah atau kesukaran untuk membaca, bercakap dan menyelesaikan masalah
Aktiviti seharian juga terganggu seperti tidak boleh melakukan kerja berat, tidak boleh memandu dan lain-lain masalah lagi. 

Anda boleh dikategorikan sebagai Orang Kurang Upaya dan boleh didaftarkan sebagai OKU oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat dengan mengisi borang yang telah disahkan oleh Doktor kerana masalah strok yang anda hidapi.


2 Cara Pulihkan Badan Yang Lumpuh Akibat Strok

Selain konsisten mengambil ubat atas nasihat doktor, terdapat 2 cara yang lain yang sangat bagus di amalkan bagi tujuan memulihkan bahagian tubuh badan yang lemah atau lumpuh akibat strok.


Cara 1 : Senaman

Antara cara atau kaedah untuk memastikan tangan dan kaki kembali bergerak semula, adalah dengan rajin melakukan senaman ringan.

Bahagian otot yang lemah akan menjadi kuat dan pengaliran darah akan bertambah lancar jika sentiasa rajin bersenam.

Mengikut kajian, aktiviti senaman juga dapat membantu mengurangkan kemurungan pesakit strok.

Sangat digalakkan kepada penjaga pesakit strok agar membantu pesakit untuk mengerakkan anggota badan yang lemah.


Nota : Pastikan anda merujuk dengan doktor sebelum melakukan senaman ringan.

Cara 2 : Suplemen Vivix Shaklee

Suplemen Vivix Shaklee mengandungi Resveratrol yang membantu untuk mencairkan darah beku di bahagian otak. 

Resveratrol ini juga sangat membantu memperbaiki dan memulihkan sel-sel dan saraf yang rosak akibat di serang strok.

Secara tidak langsung Resveratrol dapat membantu merangsang sel dan saraf pesakit strok agar aktif dan mampu berfungsi semula.

Bila sel pesakit strok kembali pulih, pesakit strok boleh kembali bergerak semula seperti sediakala.

Mari lihat perkongsian pesakit strok dalam video ini.




Berikut pula adalah perkongsian salah seorang pesakit strok.

Pada mulanya, badan sebelah kiri lemah hinggakan bila berjalan pun kaki kena seret. Tangan tak boleh di angkat.


Alhamdulillah selepas beliau amalkan Vivix, siap boleh naik motor lagi.

Amalkan Vivix secara konsisten mengikut sukatan yang dicadangkan. Insyaallah boleh kembali berjalan seperti biasa semula. Siap boleh naik motor.


Kalau ada saudara mara, kawan dan jiran yang terkena strok boleh cadangkan Vivix ini. Insyaallah kita ikhtiar selebihnya kita mohon pada Allah.



Di bawah ini pula suami kepada puan Hafza Aein. Sel-sel otak di bahagian otak kiri suaminya telah mati. Alhamdulillah selepas amalkan Vivix, sel-sel otak kirinya kembali pulih, suami dapat bertutur semula dan banyak bercakap sudah.




Satu lagi yang ingin dikongsikan. Isteri kepada Bro Sharif ini sepatutnya kena buat pembedahan di kepala.

Alhamdulillah lepas 2 minggu amalkan Vivix, Doktor pakar beritahu tak perlu bedah sebab darah beku tak merebak dan dah stabil. Semuanya dengan Izin Allah juga.

Vivix ini juga dapat membantu mengurangkan risiko serangan strok kali kedua.

Nilai untuk pesakit stroke kembali pulih dengan Vivix

Untuk pesakit strok kembali sihat dan boleh berjalan seperti biasa. Nilai sebotol Vivix adalah RM 475

Harga ini tak ternilai dengan manfaat kesihatan yang anda perolehi selepas mengamalkan Vivix kerana Vivix dihasilkan oleh bahan yang sangat berkualiti tinggi dan banyak khasiatnya.

Sebotol Vivix untuk kegunaan selama 2 minggu.

Berilah peluang kepada insan tersayang untuk kembali pulih seperti sediakala.

Order Vivix untuk mereka, hubungi atau whatsapp saya di 012 - 976 0024

Mereka layak untuk sihat kembali.

Pembelian Vivix secara online juga boleh di buat klik di sini 👉Beli Online Vivix Shaklee namun pembelian terus secara online anda dikenakan GST harganya RM 503.50 jika beli secara online. Kos penghantaran adalah percuma.



Rabu, 30 Ogos 2017


Assalamualaikum wbt. Salam sihat, ceria & ohsem.

Semua orang di Malaysia tidak kira bangsa pasti suka makan nasi lemak. Nasi lemak memang antara makanan paling popular. Kalau dulu orang makan nasi lemak masa sarapan pagi je. Tapi sekarang tak kira masa, bila-bila je boleh makan nasi lemak sebab ada peniaga yang menjualnya.

Ramai orang cuba menambah pendapatan dengan menjual nasi lemak. Namun tak semua berjaya. Walaupun ada yang nasi lemak mereka jadi viral disebabkan keunikan jenama sahaja seperti Nasi Lemak Anak Dara, Nasi Lemak Pondan, Nasi Lemak Janda Bergetah tetapi bila merasai nasi lemak yang dimakan tidaklah sesedap mana seperti yang dihebohkan.

Bagi anda yang tidak tahu cara masak nasi atau sambal nasi lemak biasanya mesti anda akan mencari resepi-resepi sambal nasi lemak di internet dengan google. Tapi sayangnya semuanya indah khabar dari rupa.



Ada juga yang mendapat dan minta resepi sambal dari perkongsian kawan, adik beradik, sedara namun tetap sama. Sampai sambal yang dibuat terpaksa dibuang sebab tak dapat seperti apa yang dimahukan. Alhamdulillah selepas mencuba resepi sambal nasi lemak yang saya jual akhirnya apa yang diidamkan berjaya.

Bagaimana Cara Nak Buat Sambal Nasi Lemak Yang Sedap? Sampai Orang Suka dan Sentiasa Teringat-Ingat?

Ini bukan cakap kosong. Pengalaman saya sendiri pernah menjual nasi lemak suatu ketika dulu. Dulu pada tahun 2004 saya jual nasi lemak sebab kena kumpul duit nak kahwin punya pasal. Waktu itu nasi lemak yang saya harga dia hanya 70 sen sahaja sebungkus.

Nak meniaga nasi lemak kena kental. Pukul 4 pagi dah kena bangun masak nasi dan panaskan sambal. Saya mula berniaga di kaki lima depan Burger King dekat dengan LRT Masjid Jamek Kuala Lumpur. Sebelum subuh dah gerak dari rumah dan solat subuh di Masjid Jamek. Lepat solat terus membungkus nasi lemak.

Waktu hari pertama berniaga, tong besar nasi lemak yang saya bawa tu nasi dalam tong tak sampai separuh pun. Bekas tong je besar. Lepas beberapa hari bila semua orang dah tahu kesedapan dan keenakkan nasi lemak yang saya jual, dari tong yang tak penuh nasi sampai sehari 2 tong nasi lemak habis dijual dalam masa lebih kurang 2 jam sahaja.

Semuanya gara-gara sambal nasi lemak saya yang sedap. Konon buat stok sambal untuk seminggu, tapi tak sampai seminggu sambal dah habis sebab asal customer beli je mesti nak sambal lebih. Customer saya semua bangsa ada, semua suka makan sambal yang saya buat. Ofkos nasi lemak yang saya masak pun sedap dan berderai. Yang paling penting sambal mesti kena sedap baru orang suka.

Maunya tak sedap, mestilah sedap resepi rahsiala katakan. Nak masak sambal tu bukan senang kena tunggu 4 jam baru siap masak dan dapat rasa yang sedap dengan bahan-bahan rahsia keluarga. 

Alhamdulillah berkat jualan nasi lemak saya berjaya kumpul duit nak kahwin pada bulan Jun 2006. Banyak tempahan dari customer yang saya dapat kebanyakan mereka bekerja di pejabat sekitar LRT Masjid Jamek. Selepas saya berniaga di Masjid Jamek saya berniaga pulak di kawasan perumahan dekat Bandar Baru Sentul. Memang jadi kegilaan nasi lemak saya waktu itu. Namun disebabkan saya tak mohon lesen, selalu jugaklah kena saman dengan DBKL.

Selepas berkahwin saya jual nasi lemak kat opis je. Kawan kat opis makan nasi lemak saya kalau sebungkus memang tak cukup. Ada yang beli sampai 10 bungkus sambal asing sebab nak bawa balik rumah makan. Nasi lemak saya memang tahan lama. Sampai ke malam pun boleh makan lagi.

Saya juga ada hantar nasi lemak kat kakak ipar saya untuk di jual di sekolah. Kakak ipar saya cikgu di sekolah wangsa maju R10. Memang ramai cikgu-cikgu kat sekolah tu suka makan nasi lemak saya semua kata sedap. Tapi tak lama jual kat sekolah sebab nanti pihak kantin marah sebab jual nasi lemak seludup huhu.

Dulu masa bujang memang banyak idea nak kembangkan bisnes nasi lemak. Nak jual sambal siap bungkuslah, nak buat nasi lemak delivery lah macam-macam tapi tak kesampaian disebabkan saya masih bekerja dengan Goverment. Jadi disebabkan tak cukup masa dan takde tenaga tambahan saya berhenti jual nasi lemak kini hanya mengambil tempahan dan jual resepi sahaja. Insyaallah akan datang saya akan mengatur semula bisnes nasi lemak saya memang bercita-cita nak buka cawangan nasi lemak sendiri di beberapa tempat yang strategik.

Sebenarnya sambal nasi lemak ini saya belajar dengan kakak saya. Tetapi saya olah lagi dan adjust jadi lebih sedap sampai sekali orang cuba pasti nak makan lagi. Jangan risau saya takde letak bahan terlarang ye sampai jadi ketagih huhu. Semuanya bahan yang selamat dimakan.

Mula-mula saya jual resepi sambal nasi lemak ni harga dia RM 70 je, lepas tu naik RM 90, RM 120 dan sekarang harga akhir RM 150 jika anda serius berminat nak dapatkan resepi sambal nasi lemak yang sedap ini boleh terus hubungi saya atau whatsapp ke 012 - 976 0024 

Maafkan saya sebab resepi ini saya tidak kongsi secara percuma. Ia ilmu yang sangat berharga dan berbaloi untuk anda sendiri amalkannya. Biasanya kalau bagi percuma orang tak hargainya dan tak ambil kisah sangat pun. 

Apa yang akan anda dapat dengan nilai RM 150 yang anda laburkan untuk beli resepi sambal nasi lemak ini?

  • Resepi rahsia sambal nasi lemak yang detail A to Z, bahan-bahan dan cara masaknya sekali
  • Bahan-bahan dan cara masak nasi lemak (PERCUMA)
  • Tips-tips rahsia semasa menyediakan nasi lemak
  • Tips-tips berniaga naikkan jualan nasi lemak
  • Sebarang pertanyaan boleh tanya anytime
Ikutkan nilai RM 150 yang anda laburkan memang tak sama nilai dengan ilmu yang saya kongsikan. Ada pembeli yang beli resepi sambal nasi lemak saya kata, patutnya resepi sambal saya boleh jual beribu-ribu harganya. Tapi takpelah setakat ni RM 150 pun dah ok. Niat saya untuk membantu sahaja. Sebab ramai customer kat luar sana mahukan nasi lemak yang sedap untuk dimakan. Bukan main jual sahaja tapi nasi lemak tak sedap langsung. Kalau boleh biar semua puas hati.

Kalau anda tak tahu masak takde pengalaman masak sambal, jangan risau anda ikut je step by step bahan dan cara memasak yang saya berikan pasti menjadi. Insyaallah.

Selain jual resepi saya sebenarnya sekarang adalah Pengedar Shaklee di Wangsa Maju. Jual produk kesihatan yang terbaik dan popular. Vivix adalah produk yang paling bagus untuk meningkatkan kesihatan kita ia mampu melindungi kita daripada serangan kanser dan penyakit kronik insyaallah. Dah banyak testimoni pengguna yang mengidap penyakit kronik seperti kanser, stroke, sakit buah pinggang, gout, darah tinggi dan lain-lain penyakit berjaya sihat semula dengan mengamalkan Vivix ini. Kunjungi Facebook Page tentang Vivix di facebook SirapAjaib

Ok kita sambung semula pasal resepi rahsia sambal nasi lemak saya yang sedap tu. Ramai dah beli resepi sambal saya ni seluruh Malaysia dah beli. Orang luar negara pun ada beli juga, Brunei, Singapore, Indonesia paling jauh pembeli dari United Kingdom, Qatar, Australia. Kalau orang dari luar negara beli harga dia mahal la sikit.

Mari saya kongsikan testimoni-testimoni pembeli yang dah beli dan berjaya hasilkan nasi lemak yang sedap dari resepi sambal nasi lemak saya yang sedap ini.

Tesimoni 1 : Orang kedah, dia bagitau bapak dia yang suka komplen masakan orang pun kata sedap bila cuba resepi saya.




Testimoni 2 : Suami cakap sedap sangat. Memang lepas ni tak payah makan kat kedai lagi.



Testimoni 3 : Kak Raihan dari Meru, Klang. Dia bagitau respons guru-guru kat sekolah semua kata sedap. Memang berbaloi. Ramai guru yang tanya macammana nak buat sambal yang sedap tu, tapi tak bolehlah nak bagitau rahsianya. Kena beli dulu resepi ini untuk kegunaan sendiri.




Testimoni 4 : En. Adnan dari Pahang. Beliau bagitau memang sedap dan mengancam. Sambutan dari kawan-kawan menggalakkan. Memang berbaloi beli resepi dari saya, cuma kata dia rugi kalau tak usahakan.



Testimoni 5 : Puan Mis dari Kota Kinabalu Sabah, beliau ada restoran sendiri kat Sabah sana. Dia bagitau rasa sambal nasi lemak saya macam hotel punya. Uih sebenarnya lagi sedap daripada hotel punya tau.


Testimoni 6 : Encik Norezmi daripada mana tah saya tak ingat. Dia pengusaha kantin sekolah. Baru cuba bagi tester kat kawannya yang bekerja di kilang terus dapat order 200 bungkus nasi lemak sekaligus. Dia kata memang tak rugi pelaburan untuk beli resepi saya ini malah beruntung sangat dapat resepi dari saya.



Testimoni 7 : Puan Zainab dari Pahang. Bagi 10 bintang kat resepi sambal nasi lemak saya ni. Terlebih berbaloi dengan resepi yang dibeli.



Testimoni 8 : Puan Mas dari Negeri Sembilan. Sebelum ni dah cuba macam-macam resepi kat google
tapi lepas cuba resepi yang beli kat saya ni terus dia kekalkan guna resepi saya untuk berniaga. Sehari dia buat 3x ganda sukatan. Ramai pelanggan kata sedap macam resepi sambal dulu-dulu.


Testimoni 9 : Puan Salbiah dari Shah Alam. Dia kata suami jadi tak senang duduk bila dia mula menumis sambal. Sedapnya bau sedapnya bau bila tengah menumis. Memang sentiasa teringat kesedapan sambal nasi lemak yang dimasak. Resepi sambal yang hebat.



Testimoni 10 : Puan Nurul dari Johor Bharu. Anak dia dari tak makan sambal jadi suka makan sambal. Kejap-kejap minta tambal sambal. Memang sedap kata anaknya. Dia sendiri kata memang terbaik dan memang sedap sangat resepi sambal saya ni.


Testimoni 11 : Puan Rita dari Sarawak. Pelanggan yang beli nasi lemak ramai yang kata sambalnya sedap dan kak rita ni dah mula ada pelanggan yang tetap.


Testimoni 12 : Puan Zuriati dari Negeri Sembilan. Dia beli resepi saya sebab dia pernah makan nasi lemak kat kiost Mydin Senawang, Taukeh tu pun beli resepi sambal dari saya waktu tu resepi yang saya jual harganya RM 90 sekarang RM 150 tau. 


Testimoni 13 : Ini pembeli resepi dari Sabah saya tak ingat dah namanya huhu. Kawan cina dia kata dah lama tak makan nasi lemak yang sesedap ini. Semua orang kata sedap suruh kekal kualiti siap bagi thumb up. Sambal menepati citarasa pelbagai bangsa. Dia bagitau harga resepi yang letak sekarang ni tak munasabah dengan manfaat yang dia dapat. Patut jual resepi harga ribu-ribu tau.

Testimoni 14 : Puan Muzlifah dari Seremban bagitau sambal dia masak ikut resepi yang saya bagi memang dapat pujian. Ramai yang tempah awal-awal dulu kalau tak ada yang tak dapat beli nasi lemak yang dia bawa jual kat kilang.


Testimoni 15 : Puan Ina dari Putrajaya dia siap masak terus hantar gambar sambal nasi lemak kat saya. Memang betul-betul sedap katanya. Tak rugi beli resepi dari saya memang berbaloi sangat-sangat.

Ok banyak lagi testimoni nak upload sebenarnya tapi biarlah cukup yang ni saja nanti jadi berat loading bila nak baca entry sambal nasi lemak ni sebab banyak sangat gambar testimoni.

Insyaallah bagi anda yang nak beli resepi ni ambil peluang segera whatsapp saya ke 012-9760024 
Anda pasti takkan menyesal beli resepi sambal dari saya ini. Insyaallah. Sebelum harga dinaikkan sementara harga masih RM 150 cepat-cepatlah hubungi saya.

Anda juga boleh berkunjung ke Facebook Page saya CattaleyaRichCoconutRice rata-rata yang beli resepi semua bagi review 5 bintang tau.




Isnin, 28 Ogos 2017

Assalamualaikum wbt. Salam sihat, ceria dan ohsem.

Di zaman moden kini, kebanyakan orang terlalu sibuk. Ye sangat sibuk dengan kerja untuk mencari duit sampai mengabaikan soal kesihatan. Sedangkan kesihatan perlu dijaga untuk kehidupan yang lebih baik.

Gaya hidup yang tidak sihat dan mengamalkan pemakanan yang kurang baik juga menyumbang kepada risiko mendapat penyakit yang datang menyerang secara tiba-tiba.



Kadang-kadang, perubahan yang kecil dalam gaya hidup kita benar-benar boleh membantu mengurangkan risiko kemungkinan anda mengalami serangan jantung atau strok.

Mari kita cuba amalkan 7 tips langkah-langkah pendekatan ini untuk kurangkan risiko serangan jantung atau strok :

1. Bersenam Walaupun Sedikit Setiap Hari

Aktiviti fizikal yang sederhana mengurangkan peluang anda untuk serangan jantung. Lakukan selama 30 minit senaman yang membuat jantung anda mengepam sekurang-kurangnya 5 hari seminggu. Berjalan kaki atau berenang adalah beberapa pilihan yang baik. Pada 2 hari yang lain, lakukan latihan kekuatan seperti mengangkat berat.

Sekirannya anda mempunyai jadual yang ketat, rutinkan senaman anda ke bahagian yang kecil. Cuba berjalan kaki selama 15 minit pada waktu pagi dan satu lagi sebelum makan tengahari.

2. Tetapkan Matlamat Untuk Menurunkan Berat Badan

Sekiranya anda berlebihan berat badan atau obes, anda tidak perlu terlalu kurus untuk mengurangkan risiko serangan jantung atau angin ahmar. Jika anda kehilangan 5 peratus hingga 10 peratus berat banda anda sudah dapat memperbaiki kolesterol,  menurunkan tekanan darah dan kadar gula dalam darah anda.

3. Ikut Nasihat Doktor

Cuba ikut nasihat dan pandangan daripada doktor anda dalam mengambil ubat dan makanan tambahan.

4. Makan Dengan Baik

Jika anda berpegang kepada diet yang sihat, anda boleh menurunkan kemungkinan mendapat penyakit jantung.

Sertakan hidangan diet anda dengan pelbagai jenis :

  • Buah-buahan
  • Sayuran
  • Bijirin penuh
  • Ikan
  • Daging tanpa lemak
Jauhkan dari makanan yang diproses atau makanan berlebihan garam dan gula tambahan. Makanan tersebut banyak pengawet.

5. Makan Sedikit Coklat

Dapatkan coklat gelap ( dark chocolate) dan pastikan bahan itu sekurang-kurangnya mengandungi 70 peratus koko. Ia dipenuhi dengan nutrien yang dapat membantu melindungi ticker anda.

6. Jangan Merokok

Merokok secara mendadak menimbulkan risiko serangan jantung dan strok. Bercakap dengan doktor anda tentang bagaimana untuk berhenti. Anda juga boleh memudaratkan kawan, keluarga dan orang sekeliling anda kerana asap rokok anda juga boleh membawa mereka kepada penyakit jantung.

7. Perhatikan Tanda Atau Gejala Yang Anda Alami

Apabila mengalami tanda-tanda jangan harap ia boleh berlalu pergi sahaja. Pastikan anda berjumpa doktor jika merasakan sesuatu yang tidak biasa anda alami seperti sesak nafas, perubahan dalam irama jantung anda, atau keletihan yang melampau. Gejala yang lain juga seperti kesakitan di rahang atau belakang, mual atau muntah, berpeluh atau gejala seperti selesema.

Selain 7 tips kurangkan risiko serangan jantung atau strok di atas, anda juga boleh mengamalkan suplemen atau vitamin Shaklee.

Mengapa pilih Shaklee? Kerana Shaklee adalah satu-satunya syarikat peneraju dalam industri makanan tambahan terbaik di dunia.

Hasil kajian dari Landmark Study. Pengguna yang mengamalkan Shaklee lebih dari 20 tahun kesihatan mereka adalah jauh lebih baik daripada mereka yang tidak makan apa-apa jenis suplemen.





Inilah Profesor yang mengetuai kajian Landmark Study.


Mengejutkan lagi bagi mereka yang makan suplemen selain Shaklee kesihatan mereka lebih berisiko mendapat penyakit kronik kerana ada suplemen yang mereka ambil mengandungi bahan yang merbahaya.

Kajian Landmark Study ini adalah kajian pihak ketiga. Shaklee tidak membayar pihak ketiga ini untuk hasilkan keputusan yang memihak kepada Shaklee.

Sebaliknya hanya syarikat Shaklee sahaja yang berani mempertaruhkan nasib kerana apa-apa sahaja keputusan sama ada baik atau buruk akan dikongsikan kepada umum.

Anda boleh rujuk www.landmarkstudy.com untuk info lebih lanjut mengenai landmark study ini.

Vivix Suplemen Eksklusif Shaklee

Bagi anda yang berkemampuan mempunyai sumber kewangan yang lebih anda boleh mengambil Vivix Shaklee untuk dijadikan sebagai minuman yang wajib di ambil setiap hari.

Kehebatan Vivix Shaklee tidak dapat dipertikaikan lagi kerana ia satu-satunya suplemen yang berjaya menembusi sel/DNA manusia.

Vivix berfungsi untuk melindungi sel/DNA daripada rosak. Ia bertindak memperbaiki sel, memberi tenaga kepada sel, melindungi dan meningkatkan prestasi sel anda. Sekaligus bila anda menjadikan Vivix sebagai minuman harian dan konsisten mengambilnya risiko mendapat serangan kanser dan penyakit kronik amat rendah.

Vivix juga membantu untuk melawan penyakit kronik yang sedang anda alami.
Harga sebotol Vivix agak mahal RM 475 sebotol kerana produk ini sangat berkualiti. Kajian dibuat bertahun lamanya. Ia di hasilkan daripada 4 jenis tumbuhan botani yang sangat tinggi khasiatnya.
  1. Anggur Muscadine 👈( Klik untuk info)
  2. Elderberry Eropah 👈( Klik untuk info)
  3. Knotweed Jepun 👈( Klik untuk info)
  4. Lobak Ungu 👈( Klik untuk info)
Tidak ada gunanya jika anda seorang yang kaya namun menghadapi gangguan masalah kesihatan. Anda patut melabur untuk kebaikan tubuh anda juga dengan mengamalkan Vivix setiap hari.

Risiko serangan jantung dan strok atau penyakit kronik yang lain dapat dikurangkan dengan pengambilan Vivix yang konsisten insyaallah.

Set Kesihatan Keperluan Harian Shakle Terbaik Untuk Seisi Keluarga Anda

Bagi anda yang mementingkan kesihatan keluarga di samping dapat mengurangkan kos perbelanjaan rawatan kerana hampir setiap bulan ada sahaja ahli di kalangan keluarga anda terganggu kesihatannya. 



Shaklee mengajak anda merasai dan menyelami kehidupan yang sihat dan lebih baik. Kami percaya bahawa makan secara seimbang dan sihat serta pengambilan suplemen kesihatan terbaik dapat mengurangkan risiko jatuh sakit.

Kehidupan yang sihat merupakan satu nikmat yang terindah. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat.

Anda patut menyediakan perlindungan yang terbaik dengan mengambil Set Keperluan Harian yang dicadangkan oleh Shaklee. Ini adalah suplemen asas untuk permulaan  yang sihat seisi keluarga anda.

Set Keperluan Harian ini terdiri daripada :

1) ESP Soy Protein Isolate Powder - Memberi Tenaga Berterusan, Berasaskan Protein Tumbuhan
Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan yang penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Kuasa protein adalah untuk memberi tenaga lebih lama kerana kebanyakan orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang hari. Tingkatkan tenaga harian dan stamina anda sepanjang hari dengan minuman protein ESP kami.



Harga Runcit ESP : RM 161.25 / 850 gram.
Untuk order secara online anda boleh klik di sini Order ESP


2) Vita-Lea Iron Formula - Nutrisi Penting Untuk Kesihatan Optimum
Vita-Lea adalah multivitamin dan multimineral. Ia merupakan formulasi khas dicipta untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita dewasa. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal termasuk vitamin C dan Beta Korena untuk perlindungan antioksidan.



Harga Runcit Vita-lea : RM 93.75 mengandungi 120 tablet. Saranan penggunaan 2 tablet sehari selepas makan. Vita-Lea hanya untuk orang dewasa sahaja.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order Vita-Lea


3) Sustained Release Vita C-Plus - Vitamin C Semulajadi
Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh. Fungsi utama adalah sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang membentuk tubuh anda.



Harga Sustained Release Vita-C Plus : RM 97.50 mengandungi 180 tablet. Saranan penggunaan ambil 1 tablet sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order Sustained Release Vita-C Plus



4) OmegaGuard - Minyak Ikan Tulen Berkepekatan Tinggi
Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan iaitu asid lemak penting Omega-3 dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Mengandungi 2 jenis utama EPA dan DHA penting untuk kesihatan manusia.






Harga OmegaGuard RM 136.25 mengandungi 90 kapsul. Saranan penggunaan 3 kapsul sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order OmegaGuard


4) B-Complex - Lengkap Dengan Kesemua Lapan Vitamin B
Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda.

Shaklee B-Complex membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B.
Membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup, sesuai untuk tubuh yang sihat.

Harga B-Complex : RM 58.75 mengandungi 120 tablet. Saranan penggunaan hanya 1 tablet sehari selepas makan.
Untuk pembelian online anda boleh terus klik di sini Order B-Complex


Untuk pembelian secara online keseluruh Set Keperluan Harian Shaklee anda boleh klik link di bawah ini
Order Set Keperluan Harian Shaklee

Makluman semua pembelian secara online akan dikenakan GST dan kos penghantaran yang minima. Untuk ditanggung GST anda boleh terus menghubungi saya atau whatsapp ke 012 -976 0024 Daud Mohamad. Anda juga akan mendapat konsultasi secara percuma untuk sebarang pertanyaan mengenai kesihatan dan suplemen yang dicadangjan.

Sekian perkongsian kali ini. Terima kasih.