DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Isnin, 12 Disember 2016

Elderberry Eropah Salah Satu Bahan Utama Vivix Shaklee Aka Sirap Ajaib


Eldeberry Eropah (Sambucus Nigra)



Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara.
Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid.
Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.
Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik.
Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes.
Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.



Tiada ulasan: