DM Network We Born To Success

Superdad-Superleader-SuperRecruiter-Superfriends-Coach Zero Cost Marketing-Coach Bisnes Rakyat Marhaen- Sharing With Love - Ayah Najmi . Blogspot

Jumaat, 9 Disember 2016

Rawatan Alternatif Tibi @ Batuk Kering Yang Boleh Membantu Anda

Ingin Tahu Mengenai TIBI?


Batuk bukan sebarang batuk, TIBI bukan batuk biasa. 

AWAS! Tibi atau Batuk Kering adalah sejenis penyakit berjangkit yang BERBAHAYA yang boleh membawa maut jika tak diubati dengan kadar segera.

Malaysia suatu ketika dulu penyakit tibi penah menjadi pembunuh utama kepada penduduk di negara kita sekitar tahun 1945-1957 (saat itu Tanah Melayu-Malaya). 

MAYCOBACTERIUM TUBERCOLOSIS adalah sejenis kuman yang menjadi punca kepada penyakit tibi. Kuman tibi ini kebiasaannya menjangkiti bahagian paru-paru dan boleh menjangkiti mana-mana bahagian tubuh.

Cara-Cara Kuman Tibi Merebak?

  • Kuman TIBI merebak melalui udara.
  • Pesakit TIBI yang mengidap penyakit ini akan mengeluarkan JUTAAN kuman tibi semasa mereka batuk & bersin.
  • Kuman ini sangat ringan dan boleh terapung di udara.
  • Individu atau sesiapa sahaja yang berada dalam kawasan kuman terapung ini akan terdedah untuk dijangkiti penyakit TIBI.
  • Kuman tibi merebak dan mungkin menjangkiti mereka yang sentiasa tinggal bersama semasa pesakit batuk & bersin kuman terkeluar.
  • Pesakit tibi menyebarkan bakteria kepada individu yang rapat dengannya.


ubat alternatif tibi
Tumbuh-tumbuhan ini boleh bantu pesakit tibi



Ketahui Tanda & Gejala Penyakit TIBI?


  • Kerap batuk dan batuk melebihi 2 minggu.
  • Selera makan berkurang.
  • Berat badan menyusut.
  • Demam.
  • Berpeluh di waktu malam.
  • Mengalami batuk berdarah.
PENYAKIT TIBI



Mereka Mungkin Diserang Penyakit TIBI?


Serangan TIBI tidak mengira kaum,bangsa atau peringkat umur, namun golongan yang berisiko tinggi adalah:

  • Individu yang mengidap AIDS (virus HIV)
  • Individu yang mendampingi pesakit tibi.
  • Individu yang kekurangan pengambilan zat dan vitamin.
  • Pemabuk & penagih dadah yang dijangkiti HIV.
  • PEROKOK TEGAR, PENGHISAP VAPE & SISHA.

Cara-Cara Mencegah Penyakit TIBI?


  • Bayi yang baru lahir hendaklah mendapat suntikan imunisasi BCG. Suntikan BCG adalah percuma di klinik kesihatan dan hospital kerajaan bagi warganegara Malaysia kepada semua bayi yang baru lahir.
  • Sesiapa yang batuk selama 2 minggu atau lebih, hendaklah terus segera berjumpa doktor untuk pemeriksaan kahak. 

  • Sekiranya disahkan sebagai pesakit TIBI. Dapatkan rawatan sehingga TAMAT untuk mengelakkan penyakit tibi menjangkiti keluarga anda.

  • Ahli keluarga ataupun sesiapa yang berdampingan dengan pesakit tibi juga perlu menjalani pemeriksaan lanjut di klinik kesihatan atau hospital kerajaan yang terdekat.


TIPS & Nasihat AM


⇒ Tempat kediaman hendaklah sentiasa dijaga dengan bersih. Pastikan cahaya matahari dapat memancar masuk ke dalam rumah kerana cahaya matahari dapat membunuh kuman tibi yang terapung di udara.

⇒ Semua tingkap hendaklah dibuka pada siang hari supaya aliran udara berlaku dengan baik.

⇒ Jangan MELUDAH merata-rata kerana kemungkinan air liur mengandungi kuman TIBI.

⇒ Amalkan pemakanan seimbang dan pengambilan suplemen yang menguatkan sistem imunisasi tubuh badan kita.

⇒ Berhenti merokok.


Kaedah Rawatan TIBI DOT


DOT (Diretly Observed Treatment) atau penyeliaan langsung oleh anggota kesihatan/perubatan atau indidvidu terlatih ke atas pesakit TIBI dengan melihat dan memastikan pesakit memakan ubat anti TIBI.

Pesakit mesti mematuhi prinsip rawatan DOT perlu mengambil ubat-ubat khas anti tibi sekurang-sekurangnya selama 6 bulan. Pesakit juga sentiasa perlu memakan ubat setiap hari dengan diawasi oleh Penyelia DOT yang telah dilatih sepanjang tempoh rawatan.




Rawatan Alternatif TIBI @ Batuk Kering Yang Boleh Membantu Anda Adalah: Vivix Shaklee


VIVIX SHAKLEE


👉 RESVERATROL yang terkandung di dalam Vivix mampu membantu mengurangkan inflamansi atau keradangan dan membersihkan saluran pernafasan.

👉 RESVERATROL telah terbukti berkesan membantu mengurangkan pertumbuhan sel tumor paru-paru.

👉 4 bahan utama Vivix iaitu Anggur Muscadine, Knotweed (Polygonum Cuspidatum), Eldeberry Eropah & Purple Carrot mengadungi antioksida yang tinggi dan anti-viral  membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh.






TESTIMONI PESAKIT TIBI BERJAYA SEMBUH DENGAN VIVIX SHAKLEE!


Saya kongsikan testimoni Video Pengakuan Bekas Pesakit TIBI dan beberapa testimoni bergambar di bawah:


Kini Rabihah bebas dari ubat-ubat tibi yang sangat banyak dan mampu teruskan hidup dengan sihat selepas pengambilan Vivix Shaklee.












Alhamdulillah pengambilan Vivix terbukti berkesan membantu pesakit TIBI. 

Jika anda seorang pesakit TIBI atau ada ahli keluarga yang mengidap TIBI segera dapatkan Vivix Shaklee ni sebagai ikhtiar yang terbaik bagi mengatasi penyakit TIBI.

Jangan biarkan penyakit TIBI menjadi parah sehingga dibedah.

Harga sebotol Vivix agak mahal namun sangat berbaloi dan berkesan. Sebotol RM 475 tahan 2 bulan.
Dapatkan Vivix dengan segera agar dapat membantu yang tersayang, anda boleh menghubungi saya

Daud Mohamad

Call/Whatsapp/Sms ke 012-9760024

Page Facebook : SIRAP AJAIB atau Penawar Kanser Dan Penyakit Kronik Semulajadi

kalau tak dapat contact anda boleh terus beli melalui online di sini --> BELI SEKARANG URGENT

1 ulasan:

Rani berkata...

KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih